vrijdag 13 november 2015

Review: Stuk van jou - Sophie Jackson


Sophie Jackson geeft de term 'badboy' een nieuwe betekenis in Stuk van jou. Wesley Carter is namelijk geen gewone badboy. Nee, we hebben het hier over een crimineel. Al voor hij meerderjarig was, wist hij hoe een gevangenis er vanbinnen uitzag. Maar één ding heeft hij nog nooit meegemaakt: verliefdheid. Dus wanneer Kat Lane Engelse les komt geven in de New Yorkse gevangenis waar hij zit, raakt hij behoorlijk in de war - net als zij. Want hun verboden gevoelens voor elkaar zijn onmogelijk te negeren. IJzersterk geschreven door Sophie Jackson, die met Stuk van jou (Engelse titel: A pound of flesh) een Orange is the New Black-achtig eerste deel van een sensuele en spannende boekenserie heeft geschreven.


Het is de eerste keer dat ik een romantisch-erotisch boek lees (voor zover ik me kan herinneren). Fifty Shades heb ik bijvoorbeeld nooit gelezen. Dus toen ik dit ongecorrigeerde leesexemplaar onverwachts in mijn bus vond, twijfelde ik even om er in te beginnen. Maar een echte lezer probeert alle genres uit, vandaar dat ik het een kans wilde geven en gelukkig maar! Goed, ik ben duidelijk geen expert in het genre, maar toch kan ik met stelligheid zeggen: dit verhaal heeft pit, is sassy, heeft sexappeal en jazz. Hoewel voorspelbaar, is het ook spannend af en toe, want het gaat niet enkel over de onmogelijke liefde tussen Kat en Carter (omdat zij van goede huize is en hij een ex-bajesklant), maar ook over de drama's die het teweegbrengt bij familie en vrienden.
We lezen uit beide perspectieven, wat het afwisselend en interessant maakt en je des te meer verbonden doet voelen met hun beide karakters. Kat was er bij toen haar vader zestien jaar geleden vermoord werd en dat heeft nog steeds zijn weerslag in het heden, al heeft ze nog geen idee hoeveel het nog steeds in haar leven zal spelen. Carter is bovendien niet de standaard ex-crimineel, maar deze spoiler geef ik natuurlijk niet weg. Zowel hun beiden als de andere personages, de moeder, vrienden, etc., komen geloofwaardig over en zitten goed in elkaar.
Het regent vingerbrandende, hete passionele vonken tussen Kat en Carter, zowel in als buiten de slaapkamer. Dat zal weinig lezers onberoerd laten, zeker weten.
Liefhebbers van het genre zie ik het boek in één dag uitlezen en er daarna nog wekenlang over dromen. Er komt een verfilming aan en ja, die wil ik absoluut zien.
Een ontspannende, stomende, ademhappende feelgood!

ISBN: 9789401906272
Uitgeverij: Zomer & Keuning
Pagina's: 396

Prijs: 18,99

Geen opmerkingen:

Een reactie posten